LICZNIK ODWIEDZIN
Przepisz z obrazka

postheadericon POLACY W SZKOCJI

A A A

Lot samolotem i przybycie do Szkocji

28.06.2010 r. Przed południem cała grupa uczestników projektu wyruszyła z Białej Podlaskiej do Warszawy, skąd mieliśmy odlecieć do Amsterdamu. Tam przesiedliśmy się do samolotu, który zabrał nas bezpośrednio do celu naszej wyprawy - do Szkocji. Na lotniku zostaliśmy powitani przez przedstawicieli UTW z Perth.

Glasgow

29.06.2010 r. Drugi dzień naszego pobytu zaczęliśmy od zwiedzania centrum Glasgow. Zobaczyliśmy katedrę św. Mungo, Nekropolis (Cmentarz), przeszliśmy spacerem wzdłuż George Square, podziwialiśmy Kalvingrove Art. Gallery.

Śluza obrotowa w Falkirk

29.06.2010 r. Po odwiedzeniu pięknego miasta Glasgow udaliśmy się do Falkirk, gdzie znajduje się unikalna śluza obrotowa. Budowa tego obiektu została ukończona w 2002 roku. Jest to jedyna tego typu budowla na świecie, z ogromnym obrotowym dwuramiennym wahadłem.

Edynburg

30.06.2010 r. W tym dniu urzec nas miał Edynburg, i tak rzeczywiście było. Zachwycaliśmy się Edinburgh Castle, przeszliśmy się na spacer wzdłuż Royal Mile, zwiedzilismy również Katedrę High Kirk of St. Giles.

Ogród Botaniczny w Edynburgu

Royal Botanic Garden w Edynburgu oczarował nas swoim urokiem. Przepiękne rośliny, kolorowe kwiaty, zielone trawniki… Ten ogród to miejsce, którego z pewnością nie może zabraknąć w programie, kiedy odwiedza się Edynburg.

Muzeum Ziemi w Edynburgu

Kolejną atrakcją podczas naszej podróży było Muzeum Ziemi w Edynburgu, gdzie podziwialiśmy interaktywną wystawę “Our dynamic Earth” (”Nasza dynamiczna Ziemia”). Co znaczy wystawa interaktywna? To znaczy - dotknąć prawdziwy lodowiec, przeżyć symulację trzęsienia ziemi…

Destylarnia Whisky w Pitlorchy

01.07.2010 r. Wizyta w Glenturrel Whisky Distillery, destylarni whisky to nie lada gratka zwłaszcza dla smakoszy markowych trunków. Poza tym, być w Szkocji, a nie odwiedzić miejsca, gdzie produkuje się ten znany szkocki alkohol, to duża strata. W destylarni mogliśmy poznać sposoby produkcji whisky, mieliśmy także okazję delektować się smakiem oryginalnej whisky o niepowtarzalnym bukiecie zapachowym.

Katedra w Dunkeld

Dunkeld Cathedral to kolejny cel naszej podróży. Miejce to od początku zwraca uwagę ze względu na spokój i ciszę, która tu panuje. Dla wielbicieli historii - to piękny zabytek pamiętający celtyckie czasy, dla pielgrzymów - idealne miejsce na wyciszenie i spotkanie z Bogiem.

Zamek Blair

The Blair Castle (Zamek Blair)jest kolejnym urzekającym zabytkiem szkockim. Zamek ten jest siedzibą rodu Murray'ów, a właściciel zamku jest posiadaczem jedynej w Europie prywatnej armii. Wewnątrz budynku znajduje się muzeum trofeów myśliwskich, broni oraz pamiątek związanych z rodem Murray'ów.

Perth - spotkanie z Panią Minister

02.07.2010 r. Pierwszy dzień naszego pobytu w Perth rozpoczął się od spotkania z U3A ze Szkocji w the Christian Centre. Odbyło się tam również spotkanie z Panią Roseanną Cunningham – członkiem parlamentu szkockiego, która opowiedziała o sytuacji osób 50+ w Szkocji. Poruszane były m.in. kwestie udogodnień i ulg dla Seniorów żyjących w tym kraju.

800-lecie miasta Perth - uroczysta parada

Słuchacze UTW z Perth zadbali, by nie zabrakło nam wrażeń - nasza wizyta została zaaranżowana specjalnie na czas obchodów 800-lecia miasta Perth. Dzięki temu nasza grupa miała okazję wziąć udział w wyjątkowej paradzie, w której brali udział członkowie sił zbrojnych, weterani, przejechała też kawalkada pojazdów wojskowych. Paradę obserwował m.in. Jego Królewska Mość książę Edward, hrabia Wessex, burmistrz miasta Perth, oraz członkowie miast partnerskich Perth (a wśród nich Bydgoszcz)

Spotkanie integracyjne z UTW w Perth

Wieczorne spotkanie z U3A (The University of the Third Age) w Perth rozpoczęło się od miłej niespodzianki - Szkoci odśpiewali nam gromkie “Sto lat!”. Po tak ciepłym powitaniu mogliśmy zobaczyć stoiska prezentujące działalność naszych partnerów ze Szkocji. Później mieliśmy okazję uczyć się tradycyjnych szkockich tańców - uśmiech i pozytywna energia nas nie opuszczała przez cały czas!

Spotkanie z Panią Fraser i sesje tematyczne

03.07.2010 r. Tego dnia spotkaliśmy się w Perth z Panią Renattą Fraser, Polką z pochodzenia, przedstawicielką hrabstwa Perth i Kinross. Pani Renatta mówiła na temat kształcenia przez całe życie, poruszyła też kwestie pomocy Polakom przybywającym do Szkocji. Następnie odbyły się sesje tematyczne przedstawicieli UTW z Perth, poruszające istotne zagadnienia związane z szeroko rozumianą działalnością osób 50+

Spotkanie z Burmistrzem Perth

Wieczorna uroczysta kolacja z Burmistrzem Perth, jego żoną oraz przedstawicielami miast partnerskich była zorganizowana w formie tradycyjnego Ceildidh, z pokazem tradycyjnych tańców szkockich i występem laureatów przeglądu orkiestr ulicznych. Było to zwieńczenie naszej tygodniowej studyjnej wizyty w Szkocji.

LOGOWANIE

| Zarejestruj się | Nie pamiętasz hasła?

WYDARZENIA
ANKIETA

Czy UTW jest dobrym przedsięwzięciem?

Zobacz wyniki

Ładowanie ... Ładowanie ...